6 õppetundi küünetehnikuna

1. Brändidest küllastus või kvaliteet?

Varem ostsin laia valiku erinevaid küünebrände, püüdes saada võimalikult palju erinevaid toone, olenemata kvaliteedist. Tahtsin rohkem ja soodsalt! Tundus uhke omada suurt värvivalikut, kuid reaalsus oli teine. Paljud värvid osutusid halvaks investeeringuks – halb katvus, vajadus mitme kihi järele, värvid valgusid nahkadele ja kiire pleekumine. Ajakulu. Täna teeksin kindla valiku: usaldaksin 1-2 kvaliteetset brändi, millele saan loota ja mis säästavad aega ning energiat. Kui palju brände sinul on esindatud valikus?

2. Arvamus, et “ma tean juba kõike”.

Varem küünetehnikuna uskusin, et minu teadmised on ammendavad/piisavad. Olin seisukohal, et olen kõike näinud ja kogenud- klientuur oli täis, suurem enamus kiitis taevani. Arvasin, et ma olen kõige targem.
⚠️“Ma tean!”

Kui sa oled seisukohal, et sa juba tead, siis sa ei kuule ega kuula. Sinu areng jääb seisma ja enamasti kaob ka vastutus. Paratamatult tekib küünetehniku töös probleemkohad, siis on süüdi (“praak”)tooted või on klient ise midagi teinud jne.. Tõeline kasv algab seal, kus tekib uudishimu – soov oma tööd paremini teha. Vastutuse võtmine on võit. Võidutunne! Ja see on magus.
Täna! Kuulan ja kuulen, olen uudishimulik ja see on äge! Kas sa tead seda tunnet, kui tekib murekoht töös, küsid abi ja sulle öeldakse, et see võib olla sinu tegemata või tehtud olukorrast. Kas kuulad/kuuled või oled ise targem edasi? Kas sind ajab närvi, kui lahendus saab olema selles, et sul tuleb muuta oma töös võtteid/tooteid?

3. Tunnistused ei tee sind tegijaks.

Varasemalt arvasin, et paljude tunnistuste omamine teeb mind oma ala tipptegijaks. Kuid reaalsus näitas, et see pole nii, pigem juhtus peatükk nr.2″ ma tean kõike”- olukord. Täna tean, et uudishimu ja pühendumus on need, mis määravad tõelise professionaalsuse. Tõeliseks meistriks saamine ei tulene paberitest, vaid soovist pakkuda oma klientidele parimat teenust. Millal läksid viimati tööle õhinaga? Õhinaga teha paremat tööd kui eile?

4. Disain ei ole kõik.

Oli aeg, kui arvasin, et küünedisain on põhiline, lõpptulemus on näitaja. Tehnika tehnikaks, peaasi, et nailart oleks viimase peal! Kliendid tunnustasid mind ju põhiliselt joonistusoskuste pärast. Panustasin palju aega ja energiat NAILart koolitustele, sest soovisin pakkuda muljetavaldavaid tulemusi. Kuid täna mõistan, et küünetehnikuna on täiesti okei spetsialiseeruda klassikalistele ühevärvilistele küüntele ja ka see avalikult välja öelda. Selles aususes on jõud – klient, kes hindab sinu lähenemist, leiab su üles ja jääb sulle truuks. Disainid on toredad, aga tehniliselt kvaliteetset tööd pakkuda on ka tase!

5. Koolitus kui karjääri võtmetegur.

Igal erialal, olgu see siis küünetehnik või raamatupidaja, on koolitus oluline. See hoiab teadmised värskena ja töö huvitavana. Tekib elevus, tahe tööd teha. Millal viimati käisid koolitusel?

6. Ülekoolitamine kui lõks.

Koolitamine võib ka muutuda sõltuvuseks. Ühel hetkel tabasin ennast pea iga kuu kuskil koolitusel. Nii tehnilisel kui ka disainikoolitusel. Selles on midagi põnevat, kuid see on lõks. Kui võtta vastu liiga palju uut infot, ei jõua sa seda lõpuks oma töös rakendada, koolitusel õpitu jääb unustuste hõlma. Iga koolitus vajab seedimist.. Täna olen teadlikum ja valin hoolikalt – kaks süvitsi minevat tehnilist koolitust aastas on optimaalne, et omandatut tõeliselt praktikas rakendada. Kas oled käinud koolitusel, mille teadmised läksid kaotsi, kuna sa ei rakendanudki kunagi uusi võtteid?

Kristel